2024. április 18.
Katonai tengeralattjárókon alkalmazzák az Xbox-kontrollert

Katonai tengeralattjárókon alkalmazzák az Xbox-kontrollert

Az Amerikai haditengerészet már el is kezdte a tesztelést.

A tengeralattjárók történetét végigkísérő egyik legjelentősebb probléma a tájékozódás megoldása volt. Kezdetben a tengeralattjárónak időnként fel kellett emelkednie a víz felszínére, ahhoz, hogy a legénység tájékozódni tudjon – így teljesítette a világtörténelem első sikeres tengeralattjáró-támadását a sokkal inkább halálcsapdának, mint bármi másnak nevezhető konföderációs „H. L. Hunley”.

Később egy jó időre orvosolni tudták ezt a gondot a periszkóp bevezetésével, ám ennek is megvoltak a korlátai. Egyrészt egyszerre csak egy ember tudta használni, másrészt pedig értelemszerűen minél nagyobb volt, annál hatékonyabbnak bizonyult, de természetesen a periszkóp méretét a tengeralattjáró dizájnja szabályozta, így az ideális állapotot sose lehetett elérni – írja a Futurism.

2004-től ezt a feladatot egy fotonikus megfigyelőrendszer, ha úgy tetszik, digitális periszkóp látja el, ami ugyan kiküszöbölte a hagyományos eszköz hibáit, ám az irányítására tervezett speciális joystick kezelése nagyon nehéz volt.

Ezt kiküszöbölendő a haditengerészet Xbox kontrollerekkel kezdett kísérletezni, amik fényesen beváltak. Ennek egyik oka, hogy valóban könnyebbé tették a vezérlést, továbbá a tengerészeket sem kellett túlzottan felkészíteni a használatra, hiszen nagytöbbségük eleve ismerte ezeket a civil élet hétvégéit elviselhetőbbé tevő, éjszakába nyúló FIFA és Need for Speed partik okán.

A váltás másik oka, pedig az a felismerés volt, hogy míg a korábbi speciális joystick gyártási költsége darabonként 38.000 dollár volt (kis híján 10 millió forint), addig egy Xbox kontrolleré 30 dollár (kerekítve 8000 HUF). És még azt mondják, hogy a játékipar nem jó semmire.

(A képeket az Amerikai haditengerészettől kölcsönöztük a The drive-on és a Pilotonline-on  keresztül)

Megosztás