2021. december 4.
Így térj vissza a szabadtéri sportoláshoz tavasszal

Így térj vissza a szabadtéri sportoláshoz tavasszal

A tudat hatással van a testre, és ez fordítva is igaz, a test is a tudatra. Éppen ezért fontos az év minden szakában a testmozgás, jelen esetben különösen a kinti mozgásformák előnyben részesítése.

Ebben a megváltozott helyzetben sokaknál a sportolás háttérbe szorult, a home office kényelmébe ragadva kevésbé mozdulnak ki, pedig napi 25-30 perc mozgás a szabad levegőn csodákra képes. Azonban nem mindegy, hogy hogyan fogunk neki egy-egy kinti sporttevékenységnek, érdemes tisztában lenni az alap tudnivalókkal.

 

Napi minimum 20-25 perc mozgás ajánlott a szabad levegőn
A tiszta levegőn végzett edzések amellett, hogy javítják a vérkeringést és erősítik az immunrendszert, valamint az izmokat, csökkentik a feszültséget és a depressziót is. Az ODPHP, azaz az amerikai Betegségmegelőzési és Egészségfejlesztési Hivatal tanulmánya szerint heti legalább 150 perc közepes intenzitású mozgás csökkentheti a krónikus megbetegedések kockázatát és jelentős mértékben javíthatja az egészségügyi eredményeket.

A kutatás szerint kezdő sportolóknak és lelkes mozogni vágyóknak már a heti 60 perces mérsékelt intenzitású kinti mozgás is jelentős előrelépés lehet az egészséges életmód megőrzésében.

„Érdemes azonban szem előtt tartani a fokozatosság elvét, hiszen nagyon sokan vannak, akik az elmúlt évben vagy években keveset vagy egyáltalán nem sportoltak. Így kezdetekben inkább kevesebbet, várjunk el magunktól.” – mondta Katus Attila.

 

Mire figyeljünk kültéri mozgás esetén?
Mint minden sportolás előtt, egy lazább kocogás vagy gyors séta előtt érdemes átmozgatni a végtagokat a sérülések elkerülésének érdekében. A bemelegítés tehát nem elhanyagolható, továbbá a ruházat sem utolsó szempont, hiszen ugyan a tavasz már a nyakunkon van, viszont az idő sokszor csalóka és megtréfálhat minket. Ahhoz, hogy elkerüljük a megbetegedés veszélyét, az időjárásnak és az edzésformában megfelelően öltözzünk rétegesen és kényelmesen. A mozgás végeztével ne felejtsük el a nyújtást sem, hiszen az edzés alkalmával megfeszült izmok és ínszalagok jobban ki vannak téve a sérülés veszélyeinek, akárcsak a bemelegítés hiányában.

 

FORMÁBA HOZÓ Programmal ünnepli születésnapját Katus Attila
Március 21-én indul Katus Attila online FORMÁBA HOZÓ KATUSAKTÍV Programja a tavaszi megújulás jegyében. A program egy négy hetes kezdő, középhaladó és haladó csomagot tartalmaz. Nőknek és férfiaknak 15-15 testsúlycsökkentő, testsúlymegtartó és tömegnövelő programok állnak majd rendelkezésre. Az online FORMÁBA HOZÓ KATUSAKTÍV Programhoz egy 38 receptes vegyes táplálkozású étrend is párosul, továbbá Attila saját termékeit is ajánlja a garantált sikerért.

Mindegyik mozgásprogram tartalmaz egy komplett erősítő, izomtónus fokozó, erő-állóképesség növelő, valamint egy kardió, állóképesség növelő edzésprogramot. Az alapozó program videós, a középhaladó és haladó programok fotós, szöveges, videós értelmezéssel és zenei anyaggal kiegészítettek. A programok előnye, hogy minimális eszközhasználati igénnyel rendelkező edzésprogramokat és gyakorlatokat tartalmaznak, valamint kis helyigénnyel rendelkező otthoni körülmények között elvégezhető gyakorlatsorokból állnak.

A programcsomagok megvásárolhatók lesznek március 21-től, Katus Attila születésnapján a KATUSBODY oldalról. Az online FORMÁBA HOZÓ KATUSAKÍTV Programról bővebb információ Attila weboldalán található.

 

Négy héten át tartó tavaszi kihívás a FORMÁBA HOZÓ Programmal
Az online FORMÁBA HOZÓ KATUSAKTÍV Programmal egy négy héten át tartó tavaszi challenge is indul azoknak, akik megvásárolják valamelyik programot. A versenyben résztvevőknek Instagramon vagy Attila KATUSFOOD NUTRITION and More zárt csoportjában kell közzétenniük legalább egy a kihívással kapcsolatos fotót #katuskihívás #formábahozó hashtagekkel ellátva. A játékhoz 2021. március 21-től egészen április 30-ig lehet csatlakozni.

Megosztás

A legjobb tippek őszi edzésekhez

Hello Sport

A legjobb tippek őszi edzésekhez

  • 2021.09.14

Véget ért a nyár és a nagy meleg is, ez pedig kedvez a szabadtéri sportoknak. A kinti mozgás segít elkerülni az őszi levertséget, a fáradtságot, sőt, a betegségeket is. Vagyis érdemes elkezdeni, de nem mindegy, hogy hogyan...