Akadálymentesítik a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakaszt
- Ország
- 2018.03.10
Mintegy 53 kilométer vasúti pálya újul meg, 14 vasúti megállóval. A szakaszon a vonatok sebessége 100, 120 és 160 kilométer/órára gyorsul.
Közel 150 milliárd forint értékben, három projekt keretében megújul a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz - mondta Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára szombaton, Gödöllőn.
Az államtitkár a vasúti korszerűsítés alapkő-letételi ünnepségén ismertette, hogy a mai nappal megkezdődő fejlesztés része annak az országos fejlesztési sorozatnak, amelyben 1500 milliárd forint értékben, összesen 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, és 45 ezer férőhellyel bővül a járműkapacitás – írta az MTI.
A tervek szerint idén megépülnek az érdi vasútállomás feletti felüljárók, bővítik a börzsönyi kisvasutat, több mint 51 milliárd forintból korszerűsítik a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakaszt, valamint a Budapest-Vác-Szob, illetve a Budapest-Monor-Cegléd-Szolnok vonalakon új vonatok fognak járni a jövő évtől. Budapest XVII. kerületében megújulnak az állomások és a várók, valamint egy új megálló is létesül, továbbá a Rákos és Gödöllő közötti szakaszon 17 kilométer hosszan zajvédőfal is épül.
Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai és fejlesztési főigazgatója arról beszélt, hogy a most induló fejlesztés Kelet-Magyarország legfontosabb vasútvonalát, a 80-as számú Budapest-Hatvan-Szerencs-Miskolc-Sátoraljaújhely vonalat érinti, amelyen évente 9 millióan utaznak és megközelítőleg 9,1 millió tonna áruforgalmat bonyolít. Hozzátette, hogy a kivitelezés alatt az utazóközönség zavartalan kiszolgálására törekszenek. A beruházás az állami támogatás mellett több európai uniós alap közös finanszírozásával jön létre.
Kitért arra is, hogy három szakaszban folytatták le a közbeszerzést, az elsőt a Rákos-Gödöllő, a másodikat a Gödöllő-Hatvan vonalszakaszra, a harmadikat a Rákos-Hatvan szakasz biztosítóberendezéseinek kivitelezési munkálataira írták ki. Hozzátette, hogy hozzávetőlegesen 53 kilométer vasúti pálya újul meg, 14 vasúti megállóval, akadálymentesített formában. A szakaszon a vonatok sebessége 100, 120 és 160 kilométer/órára gyorsul, továbbá kiépül egy egységes irányítási rendszer, amely a vonatközlekedés biztonságát és a balesetek megelőzését felügyeli.